Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

tirsdag den 26. april 2011

Blåbær skal der til

I det her fantastiske Påskevejr er der jo ikke meget tid til at løbe rundt i køkkenet...det er jo så meget mere sjovt at være udenfor med ungerne. Men børn (og mænd) bliver trætte af al den friske luft og når man så står med lidt blåbær tilovers....og tid....så må der jo bages.

Disse blåbærmuffins er så uforskammet nemme og hurtige at lave at der faktisk slet ikke var nogen der havde opdaget at jeg havde lavet dem før, de stod dampende på bordet.

Jeg tror det tog mig ca. 15 min. at rode det hele sammen i en skål og yderlige 5 med at kaste dem ned i muffinsforme. Der skal ikke engang bruges et piskeris. Kan du SÅ komme igang!


Giver 12 muffins

150 gr hvedemel
100 gr majsmel
2 tsk bagepulver
½ tsk Natron
150 gr sukker
125 ml olie ( jeg bruger raps)
125 ml kærnemælk eller youghurt naturel
1 æg
100 blåbær

Bland mel, majsmel, bagepulver, Natron og sukker i en stor skål.
I en lille skål eller målebæger blandes kærnemælk/youghurt og olie og ægget piskes i med en gaffel.

Hæld mælke/olie blanding ned i melet og rør godt rundt.

Vend ca. 50 gr blåbær i dejen.

Fordel dejen i 12 forme og læg de resterende blåbær ovenpå. Ca. 3 pr muffin afhængigt af størrelsen på bærrene.

De bages i en 200 grader varm oven i ca 15 - 20 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar