Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

onsdag den 19. oktober 2011

Forsigtig start på Halloween

Halloween er jo græskar tid. Selvom vi stille og roligt er ved at tage den højtid til os i Danmark, kører den på højtryk i udlandet i øjeblikket og de vrimler med græskaropskrifter i i forskellige variationer og udklædninger.

Min spæde start i år blev disse græskar cupcakes med kaffe flødeskum:
Jeg lavede 6 store og 72 mini kager til børnehaven. Det var der nok til i denne opskrift.

340 gr mel
2 tsk natron
2 tsk bagepulver
2 tsk stødt kanel
½ tsk stødt muskat
½ tsk stødt nellike
salt
en dåse græskar puré (kan blandt andet købes her)
200 gr sukker
220 gr farin
2,4 dl madolie
4 æg

I en skål blandes mel, bagepulver, natron, salt og alle krydderierne.
I en anden skål piskes græskar, sukker, farin og olie godt sammen. Æggene blandes i et af gangen.

Til sidst tilsættes melblandingen forsigtgt.

Fordel kagerne i de ønskede forme og bag i en varm oven ved 180 grader. Mini kager skal have 15 min og almindelige kager skal have 18 min.

Til frostingen skal der piskes den ønskede mængde fløde (nok ½ L) ca. 1 dl flormelis og en anelse stærk kold kaffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar