Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

onsdag den 12. oktober 2011

Hvad gør man nå man har peanut butter til overs?

....Man laver da peanut butter swirl cupcakes, gør man ikk?

Giver ca. 18 - 20 stk

85 gr smør
1,5 dl fint hakket chokolade eller chocolate chips
250 gr mel
135 gr sukker
en lille dl kakaopulver
1 spsk bagepulver
½ tsk Natron
lidt salt
3 dl kærnemælk
1 æg
2 tsk vaniljepulver

Halvdelen af chokoladen og al smørret lægges i en skål og sættes over et vandbad. Varm op og rør indtil chokoladen og smørret er helt smeltet og blandet. Sæt til side.

I en stor skål blandes mel, sukker, kakao, bagepulver, Natron, salt og vaniljepulver.
I en mindre skål eller et målebæger piskes kærnemælk og æg let sammen.

Pisk kærnemælken i melblandingen og hæld den smeltede chokolade og smør blanding i og vend til sidst den resterende hakkede chokolade i.

Fyld dejen i forme.

Til peanut butter swirl:
en lille dl peanut butter
64 gr flormelis
1 spsk mælk

Peanut butter og smør blandes i en skål og smeltes i microovnen. Pisk det sammen med flormelis og mælk.

Læg en lille skefuld på hver kage og kør evt. en kniv igennem for at blande med dejen.

Bag ved 180 grader i 20 - 22 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar