Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

onsdag den 11. januar 2012

Comfort food Pasta alla Vodka

I et forsøg på at opfylde min mands madønsker (Jeg citerer sms: pasta, fløde, tomat, skinke bacon) fandt jeg denne fabelagtige pasta. Når der er vodka i titlen....så skal det jo prøves. Den er faktisk vældig vældig god. Vodkaen bliver selvfølgelig brændt af, men efterlader alligevel en helt anderledes smag i en ellers klassisk pasta ret. Prøv den (og man har vel altid en sjat Vodka stående)

500 gr pasta (jeg brugte fyldt pasta med ricotta og basilikum)
1 ds. hakkede tomater
Olivenolie
Et fint hakket løg
2 tsk tomatpuré
2 fed hvidløg (knust)
½ tsk tørret chili
lidt salt
Næsten 1 dl Vodka
1,5 dl fløde (madlavningsfløde el. piskefløde)
Hakket basilikum, pecorino el. parmesan, bacon, skinke til pynt.

Bring pastavandet i kog.

Hak løget og varm olivenolien op på en pande. Tilsæt løg og tomatpuréen og steg det godt af indtil løgene bliver bløde. Bland hvidløg og chili i og lad det stege kort af.

Tilsæt de hakkede tomater og salt og bland godt. Tag panden af varmen og hæld Vodkaen i. Sæt panden tilbage på varmene og lade det koge videre til alkoholen fordufter, en 5 - 8 min.
Endelig blandes fløden i og det lad det simre ved svag varme.

Sørg for at pastaen er kogt på det her tidspunkt, så den varme pasta kan komme direkte over i saucen.

Tilsæt stegt bacon, skinke eller hvad man har lyst og slut af med frisk revet ost og basilikum.

MUMS!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar