Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

fredag den 10. februar 2012

Valnøddebrownie.....jo tak det er godt

Vi skulle have gæster til en hyggelig aften med simre mad og hygge.....og min kære mand proklamerede at han havde købt lækker Hansens is og så var der lidt bær i køleskabet....det kune vi da godt få lidt dessert ud af.....UNDSKYLD HVAD??????

Jeg søgte hermed hurtigt tilflugt i kogebøgerne og fandt denne meget lækre brownie opskrift. Jeg serverede den lun sammen med Hansen isen og bærerne. Men den var også vældig hyggelig dagen efter til en kop kaffe. Og så er den så dejlig nem at det hele bare skal smides op i den samme skål og køres rundt.


Giver en bradepande eller stor lasagneform.

350 gr blødt smør
6 dl rørsukker
3 dl kakaopulver
1 dl sirup
lidt salt
6 æg
3 dl hvedemel
200 gr hvid eller mørk chokolade
250 gr hele valnødder

Rør smør og sukker godt sammen.
Tilsæt kakao, sirup og et lille nip salt og rør det godt sammen.
Rør æggene i et eller to af gangen, mens der piskes grundigt imellem hver gang.
Vend melet i. Hak chokoladen fint og vend den i sammen med de hele valnødder.

Beklæd formen med bagepapir og bag kagen ved 175 grader indtil den er færdig. I min ovn tog det ca. 45 min, men tjek efter 20 min og så med faste intervaller.

Den skal prøves. Sæt igang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar