Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

onsdag den 21. marts 2012

Norsk fjeldhygge - æble/kanel muffins

Jeg har siddet fast i en hytte i Norge.....altså jeg har været på skiferie....og jeg står bare ikke på ski. Hvad gør man så? Man laver mad/kokkerer/finder sin indre mama frem. Så jeg har har lavet mad, bagt boller, pandekager, muffins i en uge til 8 mennesker og der er åbenbart andre prioriteter når man pakker bilen til en skiferie end men køkkenmaskine og dertilhørende løsdele...og det har været skønt. Det har også været hårdt. Mest fordi jeg er gået ned på udstyret i den norske hytte...det er åbenbart ikke der man har valgt at lægge pengene....det var åbenbart den fantastiske udsigt, terrassen i fuld eftermiddagssol....beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed.

Men tænk at man kan få lov til at tage på ferie og så lave mad hele tiden....jaaaa! Jeg ved det...jeg er ikke rigtigt klog.

De her er rigtig hyggelig...så prøv dem inden det bliver forår, før det hele går op i bær og drinks på terrassen.


Giver ca. 12 stk

115 gr smør
2 dl mælk
Revet skal fra en citron
2 æg
1 1/2 dl sukker + 2 spsk
1 tsk vaniljesukker
4 dl hvedemel
2 tsk bagepulver
4 æbler
1 tsk kanel

Smelt 100 gr smør i en lille gryde og tilsæt mælken og citronskallen.
Pisk æg, 1 1/2 dl sukker og vaniljesukker luftigt.
Pisk smør-mælke blandingen i.
I en anden skål bland mel, bagepulver og vend det i blandingen.

Skær æblerne i små tern og steg dem på en pande i 15 gr smør, 2 spsk sukker og kanel indtil.
Vend blandingen i dejen.

Fordel dejen i 12 muffinforme og bag ved 175 grader i ca 20 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar