Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

søndag den 25. marts 2012

Boston Creme Pie cupcakes

Jeg har længe haft mit øje på dem her...simpelthen fordi jeg syntes de ser så fine ud og den Boston Creme Pie jeg havde lavet før smagte rigtig godt. De tager noget tid at lave på grund af cremen, men er det værd.

Giver ca. 12

Kagecreme:

2 æggeblommer
50 gr sukker
2 dl Maizena
2,5 dl mælk
Lidt under 1 tsk vaniljepulver

Hæld æggeblommerne ud i en lille skål.
I en pande over middelvarme blandes sukker og Maizena sammen. Når panden begynder at varme hældes mælken i en tynd stråle mens der piskes konstant. Forsæt med at pisk indtil blanding tykner og begynder at boble.
Tilsæt langsomt 1/3 af blandingen til æggeblommerne og pisk grundigt. Hæld derefter det hele tilbage i panden og fortsæt med at piske over middelvarme indtil blandingen er helt tyk og bobler. Tag panden af varmen og pisk vaniljen i.
Hæld cremen i en skål og læg film over, helt ned på cremen så der ikke dannes skin og sæt den i køleskabet i min. 2 timer.

Cupcakes:

65 gr smør
150 gr mel
1 tsk bagepulver
1 dl mælk
2 æg plus 1 æggeblomme
150 gr sukker
1 tsk vaniljepulver

Varm mælk og smør op til det smelter.
Pisk æg, æggeblommen og sukker sammen til det bliver luftigt. Tilsæt mel, bagepulver og vaniljepulver og bland forsigtigt sammen.
Bring mæleblanding op til kogepunktet og i en tynd stråle pisk det sammen med dejen.

Smør en muffinpande med fedstof og fyld hullerne ca. 1/2 op.
Bag dem i en varm ovn ved 180 grader i ca 15 min. Lad dem køle helt af.

Chokoladeganache:

130 gr mørk chokolade
Lidt mere end 1 dl piskefløde.
1 spsk sirup

Varm fløden og sirup op til lige ved kogepunktet. Hak chokoladen.

Hæld den varme fløde over chokoladen og vend forsigtigt med en ske indtil al chokoladen er opløst. Lad den køle lidt af.

For at samle kagerne:
Del kagerne på midten. Læg lidt over en tsk creme på hver af bundene og læg toppen på.
Hæld chokoladen ud over så det drypper ned over toppen og sæt dem på køl i min. 2 timer før servering.

1 kommentar: