Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

torsdag den 9. juni 2011

Mandel biscotti

Til is skal der jo være lidt ekstra. Jeg syntes tit at de biscotti man køber kan være lidt tørre i det...så hvorfor ikke lave dem selv!

190 gr mel
1½ tsk bagepulver
Lidt salt
60 gr majsmel
110 gr blødt smør
200 gr sukker
2 æg
1½ tsk mandelessens
40 gr mandelflager

Pisk smør og sukker sammen. Tilsæt æggene og pisk indtil dejen er let og luftig. Pisk mandelessensen i.
I en anden skål, bland mel, bagepulver og salt.
Hæld melblandningen i og bland godt. Tilsæt mandelflagerne.
Dejen er meget våd.

Del dejen i to og lav to "stammer" på en bageplade med bagepapir på. De skal være ca. 30 cm lange, 10 cm brede og 1½ cm tykke.
Dejen vil flyde ud og hæve når den kommer i ovnen.

Bag ved 180 grader i ca. 20 min. indtil den er gylden.

Tag bagepladen ud af ovnen og lade dem køle af i ca. 30 min.

Skær dem i fine skiver (ca. 1 cm - 1½ cm brede)læg dem på siden og bag dem igen i ovnen ved 180 grader i yderligere 20 min.

Lad dem køle helt af.

Man kan sagtens nøjes med at lave halvdelen, da der kommer rigtigt mange ud af dejen og bruge mandelstykker istedet for flager, hvis man gerne vil have mere "crunch".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar