Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

torsdag den 9. juni 2011

Margarita og Mojito cupcakes

Den primær klage der kom over disse var fra min svigerfar der sagde det ikke var nok sprut i.....det er der selvfølgelig en løsning på...

Basis cupcake:

380 gr mel
1 spsk. bagepulver
lidt salt
2230 gr blødt smør
400 gr sukker
4 æg
3 lime (revet skal og presset)
½ tsk. vanilje
2,4 dl kærnemælk

Bland mel, bagepulver, salt og vanilje i en skål.. Pisk smør og sukker sammen indtil det er let og luftigt.
Tilsæt æggene et af gangen og pisk grundigt imellem hver.
Tilsæt lime juice og skal.
Tilsæt melblandningen og kærnemælk af tre omgange.

Her deler jeg så dejen i to.

Til Mojito kagerne tilsætter jeg her også en skefuld hakket mynte og to spsk. hvis rom.
Til Margarita kagerne tilsætter jeg 2 spsk tequila.

Fordel dem i 24 forme og bag ved 180 grader i 20 - 25 min.

Hvis man gerne vil have en kraftigere smag af alkohol (svigerfar) så kan man pensle de lune kager med den tilsvarende alkohol før de bliver frostet.

Frosting:

110 gr blødt smør
350 gr flormelis
1 spsk lime juice
2 spsk tequila
Lidt salt
Farve efter eget valg

Pisk smørret luftigt og tilsæt flormelis lidt efter lidt. Tilsæt lime juice og salt og tequilla.


110 gr blødt smør
350 gr flormelis
1 spsk lime juice
2 spsk hvid rom
Hakket mynte efter behov
Lidt salt
Farve efter eget valg


Pisk smørret luftigt og tilsæt flormelis lidt efter lidt. Tilsæt lime juice og salt og rom og mynte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar