Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

søndag den 29. maj 2011

Jordbær crumble happere

De her små jordbærbidder er dejligt friske og nemme at lave. Den oprindelige opskrift brugte citroner....det havde jeg ikke så jeg har brugt lime. Det blev de bestemt ikke dårligere af.

300 gr sukker
1 tsk bagepulver
380 gr mel
et nip salt
Skal fra en citron eller to lime
ca. 230 gr smør
1 æg
Friske jordbær
4 tsk Maizena
saft fra en citron eller to lime

Bland 200 gr sukker, bagepulver og mel i en skål. Bland salt og citron/lime skallen i. Mix æg og smør i blanding med en foodprocessor eller smuldrer det i med fingrene.

Bland resten af sukkeret, Maizena og citron/lime saften.

Skær jordbærene i mindre stykker og vend dem i sukkerblandingen.

Fordel halvdelen af dejen i bunden af et fad, læg jordbærene ovenpå og dæk dem med resten af dejen.

Bag ved 180 grader i 45 min indtil toppen er gylden.

Lad kagen køle helt af før den skæres i mundrette stykker. Server!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar