Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

torsdag den 19. maj 2011

Rabarber og hvidchokolade muffins

Jeg har prøvet at lave dem her en gang før. Men syntes ikke de blev helt gode nok..... Ikke nok rabarber :)
Nu har jeg fixfaxet lidt med den og de blev altså vældigt gode! Spørg bare pigerne til Tupperwarepartyet :)






50 gr smør
25 gr rørsukker
90 gr sukker
1 æg
50 gr mandelmel
75 gr hvid chokolade
6-10 stængler rabarber
1,5 dl mælk
150 gr mel
2 tsk bagepulver
1 tsk vanilje

Smør og sukker smeltes sammen i en gryde.
Pisk ægget i. Den hvide chokolade enten hakkes fint eller smeltes og blandes i. Bland mandelmel og rabarber i.
Bland mælken i og endelig mel, bagepulver og vanilje.

Fordel dem i ca 12 forme og bag ved 175 grader i 20 min.

Frosting:

140 gr hvid chokolade
85 gr blødt smør
1 tsk vanilje
Ca 250 gr flormelis (måske mere efter behov)
Lidt mælk

Pisk smørret blødt. Smelt den hvide chokolade og lad den køle lidt af.
Pisk chokoladen og smørret sammen og tilsæt vaniljen.

Pisk flormelis i og suppler med en anelse mælk og mere flormelis hvis nødvendigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar