Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

mandag den 9. maj 2011

Ricottaost, tømmermænd og jordbær

Søndag var jeg den lykkelige vinder af en meget meget træt mand, et meget tomt køleskab, ricottaost og nogle jordbær fra svigerfamilien...

250 gr ricotta
125 ml mælk
2 æg fordelt i blommer og hvider (jeg bruger pastueriserede)
100 gr mel
1 tsk bagepulver
Lidt salt
Olie til stegning

Pisk ricotta, mælk og æggeblommer godt sammen. Hæld mel, bagepulver og salt i og bland det godt så dejen er lind.

Varm olien op og læg klatter af dejen med en spiseske på panden.

Server med friske jordbær og evt. lidt honning eller sirup.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar