Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

torsdag den 19. maj 2011

Til en der godt kan lide flødeskum .....

Mandelmarengsbund med rabarberflødeskum..... Ja det er jo ikke skidt.

Vi ville fejre vores chefs 50 (27) års fødselsdag med sushi picnic og kage skal der jo til.







Mandelbund:
3 bægre æggehvider
200 gr sukker
200 gr mandler med skal og groft blendet.

Pisk hviderne helt stive. Tilsæt sukker og pisk videre. Vend tilsidst mandlerne grundigt i dejen.

Hæld den i en springform og bag ved 175 grader i 20-25 min.

Rabarberskum:
300 - 400 gr rabarber
1spsk kartoffelmel
160 gr rørsukker
1 vaniljestang
1/2 L piskefløde

Rabarberne renses og skæres i 1 cm store stykker.
Læg dem i et fad. Skrab vaniljekornene ud og mas dem sammen med lidt sukker så de bliver nemmere at blande i. Drys sukker, vanilje og kartoffelmel hen over og bland det godt. Læg den tomme vaniljestang ved så den også giver smag.

Bag ved 175 grader i minimum 25 min eller indtil de er bløde.

Lad blandingen køle helt af.

Pisk fløden kraftigt og vend den kolde rabarberblandingen i.

Fordel rabarberflødeskummen på bunden og fyld op med friske bær.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar