Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

torsdag den 5. maj 2011

Formiddagskaffe....kage..... cappuccinokage!

Vi skulle have en god gammel veninde på besøg til formiddagskaffe.... og så er man jo nødt til også lige have en lillekage på siden!

Jeg lavede denne cappuccinokage - holdt dog lidt igen med kaffen, da der også var børn der skulle smage. Men er du kaffeglad, så giv den gas. Cremen er lidt syrlig, hvilket faktisk er et godt alternative til den søde creme det ofte bliver til.

Bund:
175 gr smør
175 gr farin
3 æg
210 gr mel
1 tsk bagepulver
3/4 dl kold kaffe
50 gr hakkede valnødder
2 spsk stærk kold kaffe (evt. lidt sukker i)

Creme:
250 gr Mascarpone
250 gr græsk youghurt
100 gr flormelis
3 spsk farin
1 tsk pulverkaffe

Drys: kakao eller cappuccinopulver

Rør smør og farin luftigt og tilsæt æggene et af gangen. Bland mel og bagepulver og tilsæt det i æggemassen. Rør til sidst de hakkede valnødder og kaffen i dejen.
Fordel del i en smurt springform og bag ved 180 grader i ca. 35 min.
Lad kagen køle af i formen og når den er helt kold, flækkes bunden i to i der dryppes lidt kold kaffe på dem.

Rør ingredienserne til cremen sammen så den er fin og luftig. Fordel ca. 3/4 af cremen i mellem bundene og resten ovenpå kagen. drys lidt kakao eller cappuccinopulver ovenpå.

2 kommentarer:

  1. Cappuccinokage til cappuccino! Jeg mærker tårerne presse sig på...Smukt!

    SvarSlet
  2. Jeg vidste det var noget for dig!

    SvarSlet