Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

søndag den 28. august 2011

I regn og slud....

... Må man jo bage en kage. Og da jeg lå inde med både kærnemælk og chokolade så blev det denne



Kærnemælkschokoladekage med vanille frosting - og så med et stænk appelsin. Opskrifterne er fra Magnolia Bakery (moderskibet). Jeg har bare tweeket lidt så det ikke blev amerikaner sødt.

Kage

250 gr mel
1 tsk natron
230 gr blødt smør
200 gr sukker
220 gr farin
4 æg
180 gr smeltet mørk chokolade
2.4 dl kærnemælk
1 tsk vanilje

Smelt chokoladen over et vandbad. Når den er helt smeltet tages den af varmen og køler i 5 - 10 min.

I en mindre skål si mel, natron og vanilje sammen.

I en stor skål piskes smør, sukker og farin godt sammen.

Tilsæt æggene et af gangen og pisk grundigt imellem hver.

Bland den afkølede chokolade i og piske til det er helt blandet.

Tilsæt melblanding og kærnemælk skiftevis af tre omgange.

Smør to springforme og fordel blanding ligeligt i de to.

Bag ved 180 grader i 25 - 35 min.

Lad kagen køle helt af.

Frosting

230 gr blødt smør
Ca 650 gr flormelis (måske lidt mere måske lidt mindre)
0.2 dl appelsinsaft
1 dl mælk
2 tsk vanilje
Revet appelsinskal fra en appelsin

Pisk smør og 500 gr flormelis, vanilje, saft og mælk godt sammen i en skål.
Tilsæt herefter flormelis lidt efter lidt indtil konsistensen er fast og smørbar.

Pres lidt appelsinsaft ud på bundene og fordel lidt frosting på toppen af den ene. Læg den anden ovenpå og pres let.

Fordel frostingen over resten af kagen og drys evt. med lidt kakao.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar