Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

tirsdag den 1. november 2011

Halloween part 2......the real deal....

Så kom dagen endelig.....hvor vi inviterer spøgelserne ind OG GIVER DEM SLIK OG KAGE!
Ungerne sætter så meget pris på at man gør lidt ud af det...hvilket man faktisk kan for relativt få midler og som min mand kommenterede i løbet af aftenen "de er godt nok velopdragen alle sammen....når de får kage" og ja det må man sige det er. Så som en der nyder at andre nyder.....er dette den perfekte aften!
Huset var pyntet:
Come now children, all are welcome

Spindelvæv koster 10 kr stykket, det samme for en pakke med edderkopper og alle børnene der kom syntes det var helt fantastisk.

Jeg havde lavet små slikposer til dem.
Vampyrkyskager:
Heksehattekager:

Cake pops med spindelvæv:

De små kager er lavet som vanilje cupcakes (den opskrift skal jeg nok lægge op senere) dækket med Candy Melt og dekorationerne er lavet med royal icing. Jeg har fundet en god måde at lave den helt sort og dybrøde på - det har nemlig været lidt svært.

Cake pops er almindelig købe chokoladekage melet i en food processor og blandet med chokolade købe frosting.  Ca. 2-3 tsk til 1 L kagesmulder.
Sæt "dejen" i køleskabet til det er fast og form derefter kuglerne. Pindene dyppes i smeltet Candy Melt og sættes op i kagen. Lad dem tørre lidt og dyp derefter hele kuglen i Candy Melt. Bank dem forsigtigt så resterende chokolade drypper af.
Lad dem tørre og dekorer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar