Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

fredag den 16. december 2011

Flødekarameller med pistacienødder

Jeg er ikke selv den store karamelfan, men det er min mand...og derfor skal der jo også være lidt jul til ham!
Jeg syntes de her så så fine ud.....


Giver en masse!

½ L piskefløde
250 sukker
100 glukosesirup
60 gr smør
40 gr usaltede hele pistaciekerne

Kog fløde, sukker, sirup og smør ind. Karamellen skal være flot gylden og tyk. Den er færdig når den er 124 grader og slipper bunden af gryden. Rør jævnligt i den, især til sidst.
Tag gryden af varmen og tilsæt nødderne.

Tag en firkantet beholder og beklæd den med bagepapir smurt med en neutral madolie.

Lad den køle af ved stuetemperatur til næsten dag. Skær den i stykker og pak den ind i karamelpapir.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar