Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

fredag den 16. december 2011

Nougatbrud med hasselnødder

Jeg eeeelsker nougat. Havde jeg vidst det var så nemt at lave selv havde jeg gjort det for lææææænge siden.


Det giver et lille stykke, hvad der svarer til en lille plade chokolade....er du glad for nougat, så lav dobbelt.

125 gr hasselnødder
200 gr nougat

Rist nødderne i ovnen ved 180 grader i ca. 8 min. Lad dem afkøle lidt og nuller så skallen af.
Smelt nougaten i et vand bad. Tag den af varmen og bland nødderne i.
Hæld den straks op i en skål foret med husholdningsfilm og sæt på køl til den er stivnet og kan skæres i passende stykker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar