Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

tirsdag den 20. september 2011

Peanut butter cake pops

Cake pops er egentlig noget som jeg har holdt mig fra, da jeg syntes konceptet "kage på pind" var lidt sært. Men da der kom mange børn og barnlige sjæle til min fødselsdag, besluttede jeg mig for at forsøge. Og jeg blev faktisk lidt forelsket i de små sataner....og det er ikke sidste gang jeg laver dem.
Til dem her har jeg brugt en fix lille form til at lave dem som små cupcakes. Pindende har jeg købt her og de er dyppet i Candy Melts og pyntet med almindelig krymmel.

Til kagerne:
1 liter smuldret sandkage
2-3 spsk peanut butter
Candy Melts og krymmel

Bland sandkagen og peanut butteren godt og stil det på køl i noget tid.
Form så små kugler, lidt mindre end en golfbold. Har du en form så pres dem i formen nu og stil dem på et fad. Når de alle er klar stilles de på køl igen.

Da jeg har valgt at bruge den lille cup cake form har jeg først dyppet bunden i mørk chokolade Candy Melts og sat dem til tørre (Candy Melts kan godt være lidt tykt flydende og derfor kan det være en god idé at blande lidt rapsolie i til man får en god konsistens).
Når de så er tørret har jeg taget en kagepind, dyppet den i lidt chokolade og sat den lille cup cake på og sat dem til tørring (jeg har bare brugt et stort krus da Candy Melts ikke drypper).
Efterfølgende har jeg så dyppet toppen o lyserød eller lyseblå Candy Melts og drysset med krymmel med det samme så det hang fast.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar