Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

tirsdag den 27. september 2011

Lidt hemmelighedskræmmeri og et Lyngby BK logo

I ly af min fødselsdagsfest blev der hvisket "kan du ikke lave en fødselsdagskage til Jeppe".... og Jepper er stor Lyngby BK fan.....Så i nattens mulm og mørke sneg Fru Jeppe sig lidt ned ad vejen og hentede denne kreation


Det er en chokoladekage med hindbær mousse, smurt op med en chokolade smørcreme og pyntet med fondant.

Hindbærmousse
500 gr bær (hvis de er frosne skal de være tøet op og have stuetemperatur)
Saft fra 1 citron
200 gr flormelis
6-7 blade husblas
1/2 L piskefløde

Læg husblassen i koldt vand i ca. 5 min.
Blend bærerne med citronsaften og flormelis.
Læg husblassen i en lille gryde og smelt den ved svag varme til den er helt flydende.
Lad den køle af og bland den i bærerne. Sæt evt. moussen på køl imens piskefløden piskes til flødeskum.
Bland bærmoussen i efter behov - det kan godt være der er lidt til overs, men smage dig frem til hvor meget der skal i.

Logoet er skåret ud i farvet fondant, men det sværeste var faktisk at lave fodbolden.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar