Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

onsdag den 30. marts 2011

Chocoholic

På vej hjem fra arbejde fik jeg lige lyst til nogle rigtige cookies.....

Det blev dem her. En klassisk chocolate chip cookie. De strenge smagsdommere (mine to drenge) her testet og godkendt dem.

Denne opskrift giver til to bageplader.

270 gr mel
½ tsk. natron
lidt salt
170 gr blødt smør
220 gr farin
100 gr sukker
1 æg plus en blomme
2 tsk vanilje
ca 3 dl chocolate chips

Mel, natron, salt og vanlije blandes i en skål.
I en anden skål piskes smør, farin og sukker grundigt sammen. Tilsæt æg og blommen og pisk det sammen. Det tager lidt tid før dejen rigtigt samles.
Tilsæt melblanding og pisk det hele ved medium hastighed til dejen er ensartet.
Til sidst røres chokoladestykkerne i.

Sæt små "dupper" på bagepapiret. Husk god afstand da da flader ud.
De bages i en varm ovn ved 160 grader i ca 14 min. Det er en god idé at bytte rundt på pladerne halvvejs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar