Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

tirsdag den 1. marts 2011

Morgenboller

Så skulle der bages boller til overnattende gæster....

100 gr. smør
6 dl mælk
50 gr. gær
Salt
2 spsk. rørsukker
200 gr. grahamsmel
600 gr. hvedemel

1 æg til pensling

Smelt smørret og tilsæt lidt af mælk så blanding er lunken. Tilsæt gæren og rør rundt til den er opløst. Tilsæt resten af mælken, salt og rørsukker.
Tilsæt melet lidt af gangen og ælt indtil dejen er blød og smidig.
Lad dejen hæve en times.
Form boller og sæt dem på en bageplade (det giver ca. 16 - 20 stk).
Pensel bollerne med det sammenspiskede æg og drys med fx. solsikkekerner eller birkes.
Lad dem hæve endnu en ½ times tid og bag dem i en varm ovn på 175 grader i ca. 17 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar