Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

tirsdag den 1. marts 2011

Citronmåne....hvorfor ikk?

Fik lyst til en gammel kending og havde nogle citroner til overs...


Min mand syntes dog der manglede en Bjørne Bryg på siden.....

125 gr. smør
125 gr. sukker
125 gr. hvedemel
2 æg
1/4 - 1/2 tsk bagepulver
1 tsk. vaniljesukker
saften fra ½ citron
Skallen fra en hel citron

Glasur
Flormelis
Citronsaft
Vand
Gul farve

Smørret skal være blødt og piskes godt sammen med sukkeret.
Æggene piskes i et af gangen.
Mel, bagepulver og vaniljesukker sigtes sammen og blandes i dejen lidt efter lidt.
Til sidste blandes citronsaft og -skal i.
Dejen hældes i en passende form og sættes i en kold oven.
Ovnen sættes på 165 grader og bages i ca. 40 min.

Kagen skal være hel kold før glasuren hældes over.

Man kan sagtens fordoble ingredienserne, så skal man bare huske at den nok skal have lidt længere i ovnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar