Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

søndag den 6. marts 2011

Fastelavns slå-katten-af-tønden kager

Så blev kagerne til børnehaven færdige. Tids nok til at vi kunne nå en laaaang gåtur i det skønne vejr.
Småkageren er lavet som følger:

175 gr smør
250 gr sukker
2 æg
1-2 tsk vaniljesukker
400 gr mel
1 tsk bagepulver

Smør, sukker og vaniljesukker rørs godt sammen. Æggene røres i.
Mel og bagepulver blandes sammen og vendes i dejen.

Dejen æltes godt sammen og mere mel tilsættes hvis den er for klistret.
Den kan sagtens lægges i køleskabet, bare den er pakket godt ind i, og holde sig i en dags tid.

Dejen rulles ud på et melet bord og stikkes ud. Den giver ca. 60 småkager..

Kagerne bages i en forvarmet ovn på 180 grader i ca. 10 min eller til de er gyldne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar