Her vil jeg dele min passion for kager, lækkerier og comfort food. Jeg håber, at I vill kigge med og føle jer inspireret til at komme i køkkenet og kaste jer ud i nogle af opskrifterne. Jeg hjælper gerne med råd og forslag og skulle I have lyst til at jeg skal lave noget til en særlig lejlighed skal I bare skrive, så finder vi også ud af det.
- Maria

"Let's face it, a nice creamy chocolate
cake does a lot for a lot of people;
it does for me"

Audrey Hepburn

søndag den 13. marts 2011

..og så lidt ekstra

Mega whoppie pies med Marshmallow fyld....

Det er en sukkerbombe. Så pas på derude.

Jeg har en særlig Whoppie Pie bageform men man kan jo bruge hvad man har ved hånden.

110 gr smør
220 gr farin
1 æg
1 tsk vanilje
250 gr mel
50 gr kakao
1 tsk bagepulver
1 tsk Natron
lidt salt
2,4 dl kærnemælk

Farin og smør piskes sammen. Tilsæt ægget og pisk igen.
I en anden skål sies mel, vanilje, kakao, bagepulver, natron og salt.
Hæld halvdelen af melblandingen i smørblandingen og bland det godt. Tilsæt derefter kærnemælken og når det hele er godt blandet tilsættes den sidste halvdel af melet.

Fordel i den ønskede form og bag i en 200 grader varm ovn i ca. 12 min.

Fyld

110 gr blødt smør
130 gr flormelis
vanilje
100 gr Marshmallow fluff ( dette kan købes i enkelt specialbutikker eller her

Smør, flormelis og vanilje psikes sammen. fluffen vendes i.

Har man ikke fluff kan man lave den selv:

1,5 æggehvide
2,4 dl glucose sirup
salt
130 gr flormelis
vanilje

Æggehvide og glucose piskes sammen og resten af ingredienserne hældes i og det hele blandes indtil det er blødt og luftigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar